پیغام ورود و خروج

چگونه رطوبت گلدان هایمان را در زمان مسافرت تامین کنیم؟ - کشاورزی نوین
سفارش تبلیغ

http://keshavarznovin.ParsiBlog.com
 
لینک های مرتبط
پخش زنده از اماکن مقدس

شاید شما هم یکی از آن افرادی باشید که حسابی دلبسته گل و گلدان هایی است که با دست خود پرورش داده است، حتما برایتان دشوار بوده که گلدانتان را به بهانه سفری تنها بگذارید. شاید بشود به همسایه ها اعتماد کرد ...؛اما همیشه راه های میانبر دیگری هم هستند، چندتایشان را به شما توصیه میکنم !

فیتیله های آبرسان:

تشت یا لگن پر از آبی را روی یک چهار پایه قرار دهید و تمامی گلدانها یتان را در اطراف آن و روی زمین بچینید. با پنبه نعدادی رشته طناب مانند درست کنید و برای هر گلدان یک رشته در نظر بگیرید و یک سر آن در آب و سر دیگرش را که چند شاخه کرده اید در خاک گلدان قرار دهید و انتهای رشته را در خاک محکم کنید. به این ترتیب رشته های پنبه ای مانند فیتبله عمل کرده و آب را به گلدان هایتان هدایت می کند.

قطره قطره سیراب شو:

درِ یک بطری پلاستیکی را سوراخ کرده و داخل بطری به حدی آب بریزید که کمی خالی بماند . بطری  را به شکل مایل در خاک گلدان فرو کنید و در ته ظرف  نیز سوراخ کوچکی ایجاد کنید. با خروج هوا از ته بطری ، آب قطره قطره از سوراخ در بطری وارد گلدان میشود.

کلاه نایلونی برای گلدان :

گلدان هایتان را روز قبل از سفر آبیاری کرده و روی گیاه را با کیسه نایلونی شفافی بپوشانیدو انتهای کیسه را روی ساقه گیاه ببندید . بخار متصاعد شده از برگ ها به این صورت داخل نایلون می ماند و دوباره از طریق برگ ها جذب می شود.


[ پنج شنبه 92/4/6 ] [ 12:3 صبح ] [ سعید فرخنده نژاد ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 10
کل بازدیدها: 148471